BGC rajoittamaan rahapelin näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa

Englannin rahapelialan osa Betting and Gaming Council eli BGC on julkaissut uudet säännöt, joiden tarkoituksena on tässä vaiheessa saada rahapelimainokset pois jalkapalloseurojen sosiaalisen median kanavista. Syynä on yksinkertaisesti estää rahapelien markkinointi alle 18-vuotiaita, joita seuroilla on seuraajinaan. Säännöt sisältävät suorat kiellot pelaamiseen kutsumiselle sekä linkit rahapelisivustoille myös ns. non-promoted postauksissa. Myös kaikenlaiset bonustarjoukset ja kertoimien antamiset ja kertomiset tulevat kielletyiksi.

Maksulliset mainokset sen sijaan ovat vielä sallittuja, koska niissä on periaatteellinen mahdollisuus rajata alaikäiset pois ja näyttää mainokset vain yli 18-vuotiaille.

BGC on lähettänyt uudet säännöt sekä Valioliigalle että Englannin Football leaguelle, jotta kaikki seurat ovat samantien tietoisia uusista säännöistä.

BGC:n puheenjohtaja Brigid Simmonds kertoi, että koska seuroilla on miljoonia seuraajia kaikista ikäryhmistä, ja ne ovat tärkeä osa maan urheilukokonaisuutta, on aika ottaa nollatoleranssi rahapeleissä alle 18-vuotiaille.

Simmonds kertoo kuinka selkeät ja yksinkertaiset uudet säännöt tulevat helpottamaan seuroja noudattamaan niitä mahdollisimman nopeasti. Seuroja on myös toivottu noudattamaan samoja sääntöjä niiden operaattoreiden kanssa, jotka eivät ole BGC:n jäseniä.

Twitteriin ja Facebookiin selkeät säännöt

BGC on lisäksi lähestynyt sekä Twitteriä että Facebookia ottamaan käyttöön ikärajoitukset rahapelien markkinointiin ja sisältöihin liittyen. Itseasiassa rahapelimarkkinoinnissa pitää rahapelit kohdentaa yli 25-vuotiaista ylöspäin, mikäli suinkaan mahdollista.

Uutinen: https://igamingbusiness.com/bgc-adopts-rules-to-limit-social-media-gambling-exposure/

Vastaa