TikTok sovelluksen suosio perustuu mikrosisältöön, ja aiemmin sosiaalisen median tunne oli pakottanut sisällöntuottajille tiukan 60 sekunnin sanomarajan. Alustasta on kuitenkin tullut koti vihjeille ja tempuille eri aiheissa, joiden viestin välittäminen kestää yli minuutin.
Suurin osa sisällöstä mahtuu edelleen normaaliin 60 sekunnin videoon, mutta pidennetty aika on erinomainen tapa pitää katsojat koukussa sisältöön. Suuri ongelma TikTok -sisällöntuottajille, joilla oli pidempää sisältöä, oli jakaa se osiin ja pakottaa käyttäjät selaamaan ja löytämään tarinan seuraava osa. Sitoutuneet käyttäjät voivat nyt säilyttää ja olla vuorovaikutuksessa paremmin Sinulle -sivusi sisällön kanssa ilman ylimääräistä työtä.
TikTokilla on myös suuri kasvumarginaali Interpretin VideoWatch -kyselyn mukaan. Tässä tutkimuksessa vain 13% vastaajista käyttää TikTokia ja katselee lyhyitä videoita, kun taas 79% käyttää lyhyempää sisältöä, mutta ei käytä Tik-Tokia.
Vaikutus mainostajiin ja tuotemerkkeihin
Hyvä uutinen mainostajille ja tuotemerkeille on, että TikTok on edelleen uusi raja mainonnalle. Vaikka lähes kaksi miljardia ihmistä on ladannut sovelluksen sen käyttöiän aikana, TikTokin yhteensopivuus muiden sosiaalisen median alustojen kanssa mainostajien suhteen on edelleen tuntematon.
Yksi asia TikTokin hyväksi on sen tekoälyjärjestelmä, joka sovittaa mainostajat paremmin kuluttajiin. Käyttäjän syöte luodaan siten, että se on yhteensopiva heidän kiinnostuksen kohteidensa kanssa aiempien katsottujen videoiden ja sen mukaan, kuinka kauan he ovat näissä videoissa. Tämä tarkoittaa sitä, että mainostajien säilyttämisprosentti on parempi ja heidän on todennäköisemmin tavoitettava kuluttaja sen sijaan, että he räjäyttäisivät jokaista käyttäjää siitä, soveltuuko mainos niihin vai ei.
Hyvä uutinen esports -yhteisölle on TikTok, joka näyttää omaksuvan online -pelialan, jonka pitäisi avata ovi uusille mainostajille. Lokakuussa 2020 TikTok ilmoitti kumppanuudestaan e -urheilutiimin Tundran kanssa, mistä jotkut ovat kutsuneet yritystä kokeiluksi brändäyksen suhteen. Cyril Etienne, esports-keskittyvän Hurray Groupin mediasuunnittelija, sanoi, että liikkeen tarkoituksena oli osoittaa, kuinka esportit voivat toimia TikTokilla, ja osoittaa, että konsepti on kannattava sekä tuotemerkeille että urheilutiimeille.
TikTok on viisaasti pariliitetty FIFA 21 -pohjaiseen tiimiin Tundrassa, koska FIFA-sisällöllä on yli 3,3 miljardia näyttökertaa alustalla, Tundran perustaja Michael Munron mukaan. ”Ruokahalu e -urheiluun ja erityisesti FIFA -sisältöön on jo osoitettu, joten kumppanuus on luonnollinen sopivuus ja ainutlaatuinen siinä mielessä, että se virtaa digitaalisesta fyysiseen”, Munro sanoi tiedotteessa kumppanuudesta.
Pitäisikö esportin syventyä TikTokiin?
Ei ole epäilystäkään siitä, että urheiluvedonlyöntioperaattoreiden tulisi harkita TikTok -markkinointistrategian luomista. Olemme jo nähneet joidenkin suurten tuotemerkkien, kuten Riot Gamesin ja ESL: n sisältävän TikTokin suurtapahtumiin. Monet vedonlyöntioperaattorit voivat käyttää alustaa samalla tavalla.
Jos ei muuta, vedonlyöntioperaattorit voivat kierrättää YouTube -sisältönsä tässä lyhyemmässä, sulavassa muodossa herättääkseen kiinnostusta e -urheiluun. Jopa viimeisimpien suurturnausten parhaat kohokohdat tai hyödylliset selitykset jokaisesta pelistä palvelevat kahta tarkoitusta. Se lisäisi kiinnostusta tätä kasvavaa vedonlyöntialuetta kohtaan ja auttaisi tuomaan tuotemerkkiuskollisuutta yhdistämällä nuoremman vedonlyöjäsukupolven.
Ongelma on, että suurin osa TikTokin käyttäjistä on nuorempia, ja monet eivät todennäköisesti ole laillisia vedonlyönti -ikäisiä. Brändin tuntemuksen rakentaminen voi kuitenkin tuottaa tulosta pitkällä aikavälillä, varsinkin kun sisältö rekisteröidään kohdennetuille nuorille aikuisille. TikTok on vain yksi alusta, jonka kautta nämä vedonlyöntioperaattorit voivat esitellä itsensä esports -yhteisölle.
TikTok on myös tehnyt kaikkensa kehittääkseen liiketoimintaansa käynnistämällä TikTok For Business, joka tarjoaa yrityksille tapoja lisätä sitoutumista ja kerätä yleisöä. Eri vaihtoehdot ovat mainostajille korkealaatuisia, mutta ne voivat tuottaa yli kahdeksan miljoonaa näyttökertaa päivässä sijoittelusta ja hintatasosta riippuen. Alusta tarjoaa myös apua merkkien yhdistämisessä suhteellisiin vaikuttajiin, jotka voivat auttaa työntämään tuotetta.
Carnival News tuottaa päivittäin uutta sisältöä nettipelien maailmasta