Playtech – B2B -uhkapelien kasvut ovat suurimpia

Rahapeliohjelmistokehitysyhtiö ilmoitti 457,4 miljoonan euron liikevaihdosta kuuden kuukauden ajalta 30. kesäkuuta, mikä on 4% vähemmän kuin vuoden 2020 vastaavana aikana kertynyt 476,7 miljoonaa euroa.

B2B -uhkapelisegmentti kasvoi 19% 267,2 euroon, mikä johtui Meksikon Calienten liikevaihdon kasvusta sekä voimakkaasta kasvusta muilla säännellyillä markkinoilla, kuten Kolumbiassa, Puolassa, Italiassa ja Kreikassa. Yhdysvalloissa tapahtui laajentumista: Parx Casino käynnisti huhtikuussa online -kasinon Michiganissa Playtechin IMS Platform- ja Player Account Management -ohjelmistolla. Liikevaihto Amerikasta nousi 46,4 miljoonaan euroon, mikä oli 106% enemmän vertailukelpoisin valuuttakurssein.

Ison-Britannian tulot laskivat 10% 59,6 miljoonaan euroon, mikä johtui suurelta osin uuden koronaviruspandemian (COVID-19) aiheuttamasta vähittäiskaupan sulkemisesta. Vähittäiskaupan sulkeminen, joka oli voimassa suurimman osan ajasta, vaikutti merkittävästi Playtechin B2B-urheiluliiketoimintaan, joka painottuu voimakkaasti vähittäiskauppaan itsepalveluvedonlyöntiterminaalien (SSBT) kautta.

Euroopassa rahapelitoiminnan liikevaihdon kasvua vauhdittivat useat lisenssinsaajat, kuten Totalizator Sportowy Puolassa, Sisal Italiassa sekä erilaiset asiakkaat Kreikassa. Segmentin liikevaihto oli 66,5 miljoonaa euroa.

Playtechin B2B -liikevaihdon kasvu sääntelemättömiltä markkinoilta Aasiaa lukuun ottamatta tuli Kanadasta ja Brasiliasta, ja Aasian liikevaihto kasvoi 6%.

B2C -uhkapelisegmentti laski 22 prosenttia 196,6 miljoonaan euroon johtuen pääasiassa Italian vähittäiskaupan sulkemisista, jotka vaikuttivat Snaitech -tytäryhtiöön.

Snaitechin tulot laskivat 27% 157,9 miljoonaan euroon COVID-19-pandemian vaikutusten vuoksi, mikä johti Italian vähittäiskaupan vedonlyöntipisteiden sulkemiseen lähes koko vuoden 201 ensimmäisen vuosipuoliskon ajan verrattuna viime vuoteen, jolloin sulkemiset koskivat vain puolet ajanjaksolla. Snaitechin tuloja tukivat kuitenkin 95%: n online -tulojen kasvu. Tämä lisäys johtui myös siitä, että suuret urheilutapahtumat peruttiin osana H1 2020: ta, toisin kuin H1 2021, jossa ne järjestettiin normaalisti, mukaan lukien UEFA EURO 2020 -jalkapalloturnaus.

Playtechin käyttökustannukset olivat katsauskaudella 333,3 miljoonaa euroa, mikä oli 9% vähemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana ilmoitettu 367,2 miljoonaa euroa. Oikaistu käyttökate oli katsauskaudella 124,1 miljoonaa euroa, joka kasvoi 13% ja 14% kiinteällä valuutalla laskettuna.

Ryhmän mukaan oikaistu käyttökate kasvoi, toisin kuin liikevaihdon lasku, johtui korkeamman katteen verkkoliiketoiminnan vahvasta suorituskyvystä sekä B2B- että B2C-liiketoiminnassa, mikä myös kasvatti oikaistua käyttökatetta 23 prosentista vuonna 2020 27 prosenttiin vuonna 2021.

Yritysten väliset uhkapelikustannukset, lukuun ottamatta suoraan lisenssinsaajille siirrettyjä kuluja, kasvoivat 14% ja olivat 154,2 miljoonaa euroa johtuen sekä Aasian että strategisten menojen noususta. Yritysten väliset kulut, 195,1 miljoonaa euroa, kasvoivat 17% edelliseen vuoteen verrattuna, mikä tarkoittaa, että B2B-oikaistu käyttökate oli 72,1 miljoonaa euroa ja se kasvoi 14%.

Hallinto-, myynti- ja markkinointikustannukset olivat samanlaiset kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla, mutta Aasian kustannukset nousivat 127% ja olivat 25,2 miljoonaa euroa.

Strategiset menot, mukaan lukien strukturoituihin sopimuksiin liittyvät tulopohjaiset kustannukset, Yhdysvaltojen laajentumiskustannukset ja kaikki suoriin toimintoihin liittyvät kulut, kasvoivat 51% ja olivat 28,3 miljoonaa euroa. Tämä oli sopusoinnussa jäsenneltyjen sopimusten ja erityisesti Calienten tulojen kasvun sekä live -divisioonan henkilöstökustannusten kasvun kanssa.

B2C -uhkapelikustannukset laskivat 30% 144,6 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa B2C -oikaistua käyttökatetta 52,0 miljoonaa euroa, mikä on 12% enemmän kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla.

Snaitechin käyttökustannukset laskivat 37% 106,3 miljoonaan euroon, mikä johtui pääasiassa franchising -palkkioiden, pelilisenssimaksujen, alustamaksujen, vähittäiskaupan verkon ylläpidon ja tietosyöttöön liittyvien kustannusten laskusta. Snaitechin oikaistu käyttökate kasvoi 10% sen alhaisen kiinteän kustannustason ja tehokkaan kustannusten alentamisen vuoksi.

Playtechin toimitusjohtaja Mor Weizer sanoi: ”Olen iloinen vahvasta strategisesta ja operatiivisesta edistymisestämme vuonna 2021 pandemian jatkuvista haasteista huolimatta. Nämä tulokset osoittavat teknologiamme ja tuotteidemme laadun, merkittävän edistymisen strategisia tavoitteitamme vastaan ​​ja laajemman vauhdin Playtechin toiminnassa.

”Kun katsomme eteenpäin, kun otetaan huomioon vahva alkuvuoden suorituskyky, liiketoiminnan vauhti ja sulkurajoitusten keventäminen, olemme varmoja Playtechin näkymistä loppuvuodelle 2021 ja sen jälkeen.”

Tulevaisuudessa Playtech on aloittanut lisenssiprosessin Yhdysvaltojen muissa osavaltioissa ja sanoi, että se jatkaa investointiensa lisäämistä Yhdysvaltain markkinoille. Ryhmä kertoi myös edistyvänsä suunnitelmissa uuden Live -kasinon kehittämiseksi Peruun, kun se jatkaa läsnäolonsa laajentamista koko Latinalaisessa Amerikassa.

Artikkelin teille jälleen toi Carnival News.

Vastaa