Nettioperaattori LeoVegas on ensimmäisen neljänneksen raportissaan kirjannut 8,2 prosentin nousun tuloissaan mutta 55% laskun Saksan tuloissa. Tämä johtuu uusista pelisäädöksistä jotka ovat tulleet voimaan Saksassa. Tämä 8,2% nousu on todella hyvä tulos vaikka Saksan tärkeät markkinat ovatkin ottaneet osumaa.
Tulot tällä ensimmäisellä neljänneksellä olivat 96,7 miljoonaa euroa, viime vuonna saman neljänneksen tuotot olivat 89,4 miljoonaa. Saksaa lukuunottamatta tulot muista on noussut 19 prosentilla viime vuodesta.
Operaattori kertoo että Saksasta tulleet tulot vastaavat 6 prosenttia eli noin 5,8 miljoonaa euroa. Tuo ilmoitettu 19% nousu muista maista viittaa siihen että Saksan tulot laskivat 55% viime vuodesta eli noin 7,3 miljoonalla eurolla.
LeoVegas myös kertoi että Saksan markkinat toivat edellisellä neljänneksellä 15% koko tuloista joka tuolloin näyttää 60,9 prosentin laskun näiden kahden neljänneksen välillä. Tuo 15 prosenttia viime neljännekseltä vastaa noin 14,8 miljoonaa euroa, tarkoittaen että Saksan tuotoissa on noin 9 miljoonan tiputus.
Leo Vegas kertoo seuraavasti
”Ensimmäisen neljänneksen aikana näimme jo kuinka uudet säädökset Saksassa vaikuttaa sen markkinoihin.” LeoVegas operaattorin toimitusjohtaja Gustaf Hagman kertoi. ”Markkinoiden eri operaattorit ovat kunnioittaneet uusia rajoituksia ja säädöksiä, tämä toki on luonut erikoisen tilan kilpailun suhteen.”
”Tilannekatsastus on se että 70-80% Saksan pelimarkkinoista on operaattoreita jotka eivät ole sopeutuneet uusiin tuleviin säädöksiin.”
”Toivomme että Saksan peliviranomaiset hoitavat tämän asian pian. Se on iso edellytys lisenssisysteemin toimivuudelle jotta voimme suojella asiakkaita myös Saksan markkinoilla.”
Klassiset kasinopelit pysyivät edelleen isoimpana tulonlähteenä joka oli 74 prosenttia kaikista tuloista ensimmäiseltä neljännekseltä. Live kasino sen sijaan vastasi 17 prosenttia ja vedonlyönti 9 prosenttia.
Asiakkaiden talletukset olivat myösjin nousseet 2,8 prosentilla (295,8 miljoonaa). Uusien asiakkaiden määrä laski 3,6 prosentilla mutta sitä tasoitti 25,5% nousu vanhojen asiakkaiden uudet talletukset.
Operaattorin menot ovat myöskin olleet nousussa. Markkinointi otti isoimman palasen eli 36,1 miljoonaa euroa. Henkilöstön kulut olivat 13,3 miljoonaa ja yhtiön sisäinen kehityspuoli vei 3,2 miljoonaa.
”Meidän kasvumme perustuu pääosin lojaaliin asiakaskuntaamme joka on noussut ennätysmääriin lähiaikoina.” Hagman jatkaa. ”Olemme sijoittaneet paljon ja nopein välein ja tästäkin huolimatta olemme kasvaneet 22 prosentilla kiitoksena meidän skaalatuminen ja tulo/meno kontrollimme.”
Tämän artikkelin teille toi Carnival News, alkuperäinen on luettavissa kokonaisuudessaan englanniksi täältä.